هدایت مسافران در فرودگاه‌ها با ربات Spencer

هدایت مسافران در فرودگاه‌ها با ربات Spencer

یافتن مسیر در فرودگاه‌های بزرگ شهرهای ناآشنا اغلب کار سخت و گمراه کننده‌ای است. درحالیکه دریافت مسیر درست از فردی به شما کمک خواهد کرد، اما بهتر از آن وجود فردی برای بردن شما به مقصد مورد نظر می‌باشد. و در اینجاست که Spencer وارد عمل می‌شود. Spencer درواقع یک ربات چند زبانی است که به منظور هدایت مسافران در فرودگاه‌ها طراحی شده است.

کار این پروژه از فرودگاه KLM هلند آغاز شد تا از هزینه‌‌های ایجاد شده مسافران به دلیل از دست دادن پرواز، کاسته شود. پژوهشگران و تاجران پنج کشور اروپایی اکنون در

توسعه‌ی این ربات نقش دارند.

Spencer با یک نقشه‌ی داده از فرودگاه مورد نظر بارگذاری شده و قادر به تعیین موقعیت فعلی خود از طریق مجموعه‌ای از سنسورها مانند شتاب‌سنج‌ها و لیزرهای مکان‌یاب است. این ربات از لیزرهای اشاره شده همچنین برای جلوگیری از برخورد به اشیای مسیر و برآورد نزدیکی خود به علائم آشنا استفاده می‌کند.

ربات Spencer با شروع کار خود از سی‌ام نوامبر در فرودگاه بین‌المللی آمستردام، تحت دوره‌ی یک هفته‌ای آزمایشی قرار می‌گیرد و تست وسیع‌تر این ربات نیز در ماه مارس صورت خواهد گرفت. این تکنولوژی درنهایت قابل اعمال بر روی همه‌ی ربات‌هایی است که نیاز به تعامل با انسان‌ها دارند، مانند ربات‌های پرستار.



منبع : gizmag


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: رباتیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : یک شنبه 8 آذر 1394برچسب:, | 17:16 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز